روانشناسی اجتماعی

افراد بسیار حساس برای شاد بودن به چه چیزی نیاز دارند؟

افراد بسیار حساس برای شاد بودن به چه چیزی نیاز دارند؟

در این کره خاکی که ما زندگی می کنیم، ممکن است افرادی وجود داشته باشند که نسبت به مسائل حساسیت زیادی داشته باشند و این حساسیت در برخی مواقع می تواند عواقب ناپسندی به همراه داشته باشد که زندگی و کار افراد را مختل می کند.افراد حساس، افراد حساس

شاید شما که دارید این مقاله را می خوانید، جز افراد بسیار حساس باشید که برای شاد بودن نیاز به کمک دارید. نگران نباشید ! افراد حساس

ما در این مقاله همه نکاتی که افراد بسیار حساس برای شاد بودن نیاز دارند نوشته ایم تا با استفاده از آنها بتوانند زندگی خود را سر و سامان دهند و احساس رضایت بیشتری از خود، دیگران و زندگی داشته باشند.

این مقاله جذاب را از دست ندهید.

افراد بسیار حساس برای شاد بودن به این نکات توجه کنند.

  1. در جاده زندگی ساده و آرام برانید.

از آنجایی که افراد بسیار حساس اطلاعات را خیلی جزئی و عمیق بررسی می کنند، ممکن است این روند آرام و آهسته باشد. آنها برای انجام کار ها به زمان زیادی نیاز دارند و ممکن است در تصمیم گیری کمی طولانی تر عمل کنند. به عنوان مثال اگر آنها بخواهند یک ماده غذایی مانند تکه هایی از مرغ بخرند باید علاوه بر انتخاب فروشگاه مواد غذایی مناسب، اطلاعات تغذیه ای، قیمت و احساسشان درباره آن مواد غذایی را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهند. ناگهان چشمشان به قفسه مرغ ها می افتد و صحنه ذبح شدن آنها پیش چشمشان ظاهر می شود و به فکر فرو میروند که آیا می توانند با این واقعیتی که در پیش رویشان است باز هم این مرغ را در بشقاب بگذارد و آن را بخورد؟

همه این ها زمان بر است !

  1. بعد از یک روز شلوغ و خسته کننده استراحت کنید.

افراد خیلی حساس مانند افراد درونگرا نمی توانند روند خیلی طولانی را طی کنند. سیستم عصبی فوق العاده حساس آنها اطلاعات زیادی به خود جذب می کند و تا درجه یازدهم آنها را جذب می کند. در نهایت، بعد از یک روز شلوغ به راحتی خسته و فرسوده می شوند. زمان استراحتی که به خود اختصاص می دهند می تواند سطح تحرک آنها را کاهش دهد و سلامت عقلی آنها بازیابی می شود.

  1. انتخابی فضایی آرام برای استراحت و رسیدن به آرامش

برای استراحت فضای آرامی انتخاب می کنند. این فضا در ایده آل ترین حالت ممکن، نور کم، سر و صدای کم، احساسی گرم، ظاهری زیبا و دارای ابزار های مورد علاقه مانند کتاب، موسیقی، بالش راحتی و غیره است.

  1. اگر در محیطی احساسی قرار گرفتید، به خود اجازه گریه کردن دهید.

این افراد بسیار احساسی اند و هر زمان که تحت تاثیر محیطی حساس قرار گرفتند باید اجازه گریه کردن به خود بدهند. طبق گفته دکتر الین آرون، نویسنده کتاب “فرد بسیار حساس”، افراد بسیار حساس بیشتر از افراد معمولی گریه می کنند و این افراد نمی توانند چیزی را که احساس می کنند، ابراز کنند. افراد بسیار حساس خشم و خوشبختی خود را نشان می دهند و حواستان جمع باشد که از آنها قدردانی کنید.

  1. برای تغییر کردن زمان تنظیم کنید.

تنظیم زمان برای تغییر کردن برای همه افراد کاری دشوار است، اما برای افراد بسیار حساس می تواند مانند درست کردن یک گلوله برفی باشد. همین قدر طولانی !

از تغییرات مثبت شروع کنید و همین تغییرات مثبت مانند شروع یک رابطه جدید یا نقل مکان به خانه ای رویایی نیز یک عامل تحریک کننده بیش از حد است و نیاز به تنظیم یک دوره طولانی مدت دارد. پس برای تغییر کردن  و شاد بودن نیاز به برنامه ای طولانی مدت دارید و صبوری را فراموش نکنید.

  1. روابطی نزدیک و معنی داری داشته باشید.

افراد بسیار حساس به شدت خواهان ارتباطات عمیق با دیگران هستند و ممکن است در روابطی که هیچ تعامل معناداری در آنها وجود ندارد، خسته شوند. اما این به معنای مستعد بودن آنها به رابطه نیست. در واقع به این معناست که آنها برای ایجاد یک بحث و مکالمه معنا دار با شریک زندگی خود از صمیمیت زیادی استفاده می کنند.

این ویژگی افراد بسیار حساس نیز به معنای تمایل آنها به انتخابی بودن است. در واقع این افراد می خواهند که در اعماق روح دیگران فرو بروند و عمیقا با شما ارتباط برقرار کند. پس به آنها این اجازه را دهید.

  1. برای مدیریت تعارض از روشی آرام و سالم استفاده کنید.

فرقی نمی کند که شما جزء افرا معمولی باشید یا افراد بسیار حساس !

قطعا درگیری با یک یاز عزیزان بدتیرین اتفاقی است که برای هر شخصی می افتد. اما افراد بسیار حساس در هنگام بروز اختلافات اضطراب بیشتری دارند . غالبا دچار یک نبرد درون فردی می شوند. ممکن است افراد بسیار حساس احساسات شدیدی نسبت به چیزی داشته باشند و آن را در درون خود نگه می دارند زیرا نمی خواهند طرف مقابل را ناراحت و عصبی تر کنند. پش برخورد با یک فرد عصبی می تواند یک عامل تحریک کننده باشد !

علاوه براین، ما نمی خواهیم به دیگران آسیب برسانیم و به شدت از این کار متنفریم زیا در این باره تجربه شخصی داریم و نمی خواهیم دیگران نیز این حس بد را تجربه کنند. افراد بسیار حساس به شدت احساس همدلی دارند که این یکی از راه های مراقبت از دیگران است.

متاسفانه این احساس همدردی باعث شده است تا افراد بسیار حساس نیاز های خود را پنهان کنند و فقط با دیگران کنار بیایند تا مبادا دل دیگران را بشکنند و موجب ناراحتی آنها شوند. آنها به جای استفاده از داد و فریاد ترجی می دهند از روش های سالمی برای مقابله با درگیری ها و اختلافات استفاده کنند.

  1. خواب خوبی داشته باشید.

کمبود خواب می تواند انسانی دست و پا چلفتی، شلخته و بی حوصله تولید کند. اما کمبود خواب برای افراد بسیار حساس می تواند زندگی را غیر قابل تحمل و دشوار کند. اگر افراد بسیار حساس خواب کافی داشته باشند، می توانند به آرامش حواس و پردازش احساسات خود کمک کنند و به زبانی ساده تر، خواب کافی می تواند روز افراد بسیار حساس را بسازد.

  1. داشتن وعده های غذایی مناسب

سعی کنید با داشتن وعده های غذایی سالم و منظم در طول روز به هدف شاد بودن خود نزدیک تر شوید. طبق گفته آرون، گرسنگی می تواند خلق و خو افراد بسیار حساس را به هم بریزید.

  1. از گزینه های بدون کافئین و غیر الکی استفاده کنید.

سورپرایز !

در حقیقت برخی از افراد بسیار حساس (نه همه !) حساسیت زیادی به گزینه های کافئین دار و الکی دارند.

  1. فعال کردن قسمت خلاق مغز

بسیاری از افراد بسیار حساس دوست دارند که مولد و خلق کنند. آنها مشاهدات تیزبینانه، بینش ها و احساسات خود را از طریق شعر، موسیقی، هنر و موارد دیگر هدایت می کنند. دبورا وارد، نویسند کتاب “غلبه بر عزت نفس پایین با ذهن آگاهی”، می گوید: “حساسیت می تواند طاقت فرسا باشد، اما این ویژگی مانند داشتن که حافظه RAM بر روی هارد دیسک شخصی من است…. خلاقیت دریچه فشاری است برای تمام داده های احساسی.”

  1. احساسی قوی مورد هدف خود قرار دهید.

برخی افراد زندگی را بدون هیچ جهت و هدفی رد می کنند و این چیزی است که به نظر می رسد. اما برای افراد بسیار حساس، این تئوری کاملا غیر قابل تصور است. آنها به هدف های عمیق و بزرگ فکر می کنند و از خود میپرسند که آنها چه کسی هستند، چرا بر روی این کره خاکی هستند و برای انجام چه کاری زاده شده اند.

برخی با نوشتن یک رمان، سفر به دور دنیا یا پیدا کردن راهی مناسب به هدف خود می رسد. افراد بسیار حساس تمایل دارند که اهدافی معنا دار برای خود بیایند.

  1. به ذات حساس عزیزان خود احترام بگذارید و آنها را درک کنید.

از آنجایی که اکثر مردم حساسیت بالایی ندارند، توانایی درک صدایی شگفت انگیز، آخر هفته های شلوغ یا یک صحنه خشونت آمیز در فیلمی ندارند و نمی توانند آن را بفهمند.

تنها چیزی که افراد بسیار حساس نیاز دارند، پیدا کردن و داشتن افرادی است که مانند خودشان حساسیت داشته باشند. اگر افراد مثل یکدیگر باشند، می توانند از یکدیگر نیز محافظت کنند و پیدا کردن کسی که همه مواهب شگفت انگیز مثل شما را دارد، اتفاقی نادر است.

  1. داشتن محیطی طبیعی و زیبا

محیط می تواند در افراد بسیار حساس تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال این افراد ممکن است بخواهند در اتاقی با لبه های خمیده و کانتور های دایره ای شکل زندگی کنند زیرا این به آنها احساس شاد بودن زیادی می دهد و ایده اتاق های مستطیل شکل لبه نیز برای افراد بسیار حساس ایده بدی نیست.

فضای سبز به عنوان تقویت کننده روح شناخته شده است و میتوان تسکین دهنده روح باشد. حالا تصور کنید که شما جزء افراد بسیار حساس باشید و این محیط اثر عمیق تری برای شما به ارمغان می آورد. از نظر شما شکل ظاهری چیز مهمی است و ممکن است محیط های نامرتب، آشفته و زشت فقط شما را ناراحت و نا آرام کند. زیبایی مومیایی از روح است که منجر به جوان سازی و آرامش می شود.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: اخطار: مطالب این سایت محافظت شده است !!