اختلالات

شبیه سازی عمل و معکوس سازی عمل در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

شبیه سازی عمل و معکوس سازی عمل در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

چکیده

تقلید ذهنی، که شاید پیش درآمد تقلید حرکتی است، شامل دیدگاه گیری بصری و تصورات حرکتی است. تحقیقات در مورد تقلید ذهنی در اختلالات طیف اوتیسم (ASD) نسبت به تقلید حرکتی خیلی کمتر است. هدف اصلی از این مطالعه FMRI،  تعیین تفاوت های پاسخ های مغز در شبکه های معکوس سازی و ذهنی سازی در هنگام تقلید روانی در کودکان و نوجوانان مبتلا به ASD است.

سیزده کودک و نوجوان با عملکرد بالا مبتلا به ASD و 15 شرکت کننده به عنوان گروه کنترل با رشد معمولی و یکسان از نظر سن و IQ (TD) در این مطالعه fMRI شرکت کردند. در اسکنر MRI، شرکت کنندگان تصاویر کارتونی از اعمالی که اقدامات روزمره را انجام می دادند (اقدامات غیر مستقیم به عنوان مثال، لباس اتو کردن با یک دست و اقدامات مستقیم:

به عنوان مثال، دست زدن بدون برخورد کف دست ها) و از آنها خواسته شد که تشخیص بدهند که کدام یکی از دست ها یا کف دست ها می تواند این فاصله را بهتر پر کند.

یافته های اصلی مقاله عبارتند از:

1) عملکرد هر دو گروه در پردازش اقدامات مستقیم و غیر مستقیم مساوی بود؛

2) هر دو وظیفه باعث فعال شدن IFG و IPL در گروه های ASD و TD شد؛

3) شکنج تمپورال میانی راست و پیش حرکتی های شریان چپ در طی اقدامات غیرمستقیم کودکان ASD نسبت به TD افزایش بیشتری یافت؛

4) شدت علائم ASD با فعاليت در منطقه تمپورال میانی راست، جداری چپ و پیش حرکتی راست در همه افراد ارتباط مثبت دارد.

به طور کلی، یافته های ما نشان می دهد که مناطقی که نقش واسطه ای در عمل معکوس سازی دارند شاید منابع مغزی بیشتری در افراد مبتلا به ASD استفاده کنند و ممکن است پیامدهایی برای درک جنبش اجتماعی از طریق مدل سازی داشته باشند.

کلمات کلیدی:

تقلید، تقلید ذهنی، اوتیسم، سیستم عصبی معکوس سازی، MRI عملکردی

 

  • لطفا جهت دریافت متن کامل این مقاله با واتزاپ گروه در ارتباط باشید
مشاهده بیشتر

دکتر نادر اباذری

فارغ التحصیل روانشناسی بالینی عاشق مطالعه و یادگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا