روانشناسی فیزیولوژیک

بلوغ آسان و عبور از دوره نوجوانی

بلوغ آسان و عبور از دوره نوجوانی

ما دیده‌ایم که هورمون‌ها در دوران بلوغ چگونه بر احساساسات تأثیر می‌گذارند و دلایل دیگری را نیز بررسی کرده‌ایم که چرا خلق وخو و رفتار به سرعت تغییر می‌کند، اما برای مدیریت احساسات خود و بلوغ آسان چه کار می‌توان انجام داد؟

آن مواقعی که نمی‌دانید تنها هستید، عصبانی هستید، خسته هستید یا غمگین می‌تواند سخت باشد، چیزی که می تواند کمک کند تمرین بیان احساسات است.

اگر نوشتن کلمات واقعی سخت است سعی کنید نقاشی کنید یا آهنگی را بیان کنید که احساس شما را بیان می‌کند، امیدوارم این راه به شما کمک کند تا در کنترل احساسات خود تمرکز کنید و بلوغ آسان را برای شما رقم بزند، زیرا این احساسات در فضای باز وجود دارند و محدود به ذهن شما نیستند.

سعی کنید احساسات خود را خوب یا بد تصور نکنید، و با آن‌ها به عنوان قسمت‌های عادی زندگی که هر کس زمانی تجربه می‌کند رفتار کنید.

برای بلوغ آسان و عبور اصولی از این دوران بیشتر بخوابید به نظر ساده می‌رسد اما شگفت‌آور است که به راحتی می‌توانید با خواب کارهای روزمره را فراموش کنید، به‌خصوص وقتی خسته هستید، به دلایل زیادی الگوی خواب در دوران بلوغ تغییر می‌کند،

دلیل این امر هرچه باشد یک واقعیت علمی است که نوجوانان بیش از کودکان کوچک‌تر به خواب نیاز دارند.

اگر خواب کافی ندارید خودتان را لعنت نکنید، آنچه برای شما مفید است را آزمایش کنید قبل از خوابیدن روی بالش کارهایی مانند استحمام، کتاب خواندن یا تماشای تلویزیون با خانواده یا هر چیز آرامش‌بخشی را امتحان کنید.

آیا این اشتیاق به یک همبرگر در نیمه شب یا خوردن شیرینی‌جات با هورمون‌های شما ارتباط دارد یا به این دلیل است که شما در عرض چند ماه کمی رشد کرده اید؟ هیچ کس واقعاً نمی تواند بگوید.

تنها چیزی که ما می‌دانیم این است که شما باید بدن خود را در دوران بلوغ به خوبی تغذیه کنید تا بدن شما قوی و مغز شما در هنگام نیاز آماده باشد.

علاوه بر زمان خواب، به وعده‌های غذایی منظم نیز پایبند باشید، ممکن است مرغ و چیپس سلطان طعم و مزه باشد، اما استفاده از سبزیجات و میوه و پروتئین و لبنیات در این دوران، بلوغ آسان و کم‌خطری را برای شما به همراه دارد و تاثیر زیادی در رشد شما نیز دارد.

تغذیه و بلوغ آسان

مطمئناً طی روزهای مختلف در این دوران  سطح گرسنگی شما تغییر خواهد کرد زمانی زیاد می‌خورید و زمانی دیگر میلتان به هیچ چیز نمی‌رود، در هنگام خوشحالی و سرحالی کمی بیشتر غذا می‌خورید، اما اگر احساس سیری می‌کنید خود را مجبور نکنید که همه چیز را در بشقاب خود تمام کنید.

به طور منظم آب بنوشید، بعضی اوقات فکر می‌کنید گرسنه هستید اما درحقیقت کم‌آب هستید، آب زیاد بنوشید زیرا هم سلامت شما را تضمین می‌کند و هم به شادابی و لطافت پوست شما کمک می‌کند،

زیرا برخی از نوجوانان به خصوص دختران در دوران بلوغ به خاطر عادت ماهیانه و تغییرات در خلق وخو نوسانات وزنی پیدا می‌کنند و ممکن است دچار اضافه وزن شوند پس بی‌رویه غذا نخورید.

ورزش کنید، شما مجبور نیستید مانند یک بدنساز حرفه ای باشید، در همین حد که هر از چند گاهی کمی عرق کنید و بدنتان سوخت‌و‌ساز داشته باشد کافی است. اگر کمبود انرژی داشته باشید یا احساس ضعف داشته باشید نیاز نیست ورزش‌های سنگین انجام دهید، همین قدم زدن در اطراف پارک، شنا در استخر محلی یا رقص در اتاق خواب می‌تواند انرژی زیادی به شما بدهد.

شاید شنیده باشید که ورزش در دوران قاعدگی کار درستی نیست ولی طبق تحقیقات خلافش از نظر علمی ثابت شده است که تحرک شما را سر زنده و شاداب می‌کند.

راهکارهای مختلف را امتحان کنید تا بتوانید راه‌هایی را که برای شما مناسب است پیدا کنید، همیشه خوب است که بدن خود را تقویت کنید و همزمان تار عنکبوت را از ذهن خود پاک کنید تا بتوانید بلوغ آسان و دوره‌ای شاد و پر‌انرژی را تجربه کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: اخطار: مطالب این سایت محافظت شده است !!