مهارت ها

بهبود مهارت های اجتماعی

اگر احساس فردی ناخوشایند و خجالتی در رویدادهای اجتماعی دارید یا برای وارد شدن در گفتگوی تاثیر گذار بر موقعیت شغلی و اجتماعی تلاش می کنید، با بکارگیری 12 راهکار ارائه شده در این مقاله می توانید به بهبود مهارت های اجتماعی کمک کنید.

  1. مانند یک فرد اجتماعی رفتار کنید.

شما توانایی رفتار کردن مانند یک فرد اجتماعی دارید، حتی اگر آن را دوست نداشته باشید. اجازه ندهید این عدم دوست داشتن شما را عقب نگه دارد. با افراد جدید صحبت کنید حتی اگر احساس ناراحتی می کنید و با گذشت زمان شما شاهد آسان تر شدن و پیشرفت مهارت های اجتماعی می شوید.

  1. از کارهای کوچک شروع کنید.

اگر رفتن به مهمانی یا گذراندن اوقات فراغت در جمع های زیاد برای شما مشکل به نظر می رسد، از مهمانی ها و جمع های کوچک شروع کنید. از صحبت های کوچک شروع کنید به عنوان مثال هنگامی که وارد یک فروشگاه می شوید یا به یک رستوران می روید به منشی بگویید ” ممنون”.

  1. سوالات بی انتها بپرسید.

اگر می خواهید توجه تان به گفتگوها جلب شود، با سوالات بی انتها آشنا شوید. دیگران را به صحبت کردن تشویق کنید. سوالاتی بپرسید که مکالمه را ادامه دهند.

  1. دیگران را ترغیب به صحبت درباره خودشان کنید.

بیشتر مردم از صحبت کردن درباره خودشان لذت می برند. به دیگران نشان دهید که دوست دارید در مورد شغل، سرگرمی یا خانواده آنها بدانید.

  1. اهداف کوچکی برای خود ایجاد کنید.

تمرین کردن بر روی یک مهارت خاص برای شرکت در فعالیت اجتماعی می تواند در بهبود مهارت های اجتماعی مفید باشد.

  1. پیشنهادات سخاوتمندانه

تعارف به عنوان بهترین راهکار برای باز کردن گفتگو می باشد.

  1. خواندن کتاب هایی در مورد مهارت های اجتماعی

کتاب هایی در بازار وجود دارد که در یادگیری مهارت های اجتماعی و شروع گفتگو مفید است.

  1. خوب تمرین کردن

استفاده از رفتار خوب از جمله مودب بودن و نشان دادن قدردانی در پیشرفت مهارت های اجتماعی تاثیر می گذارد.

  1. توجه کردن به زبان بدن خود

ارتباطات غیر کلامی مهم تلقی می شود. به نوع زبان بدن خود توجه کنید. آرام به نظر رسیدن، ارتباط چشمی و آمادگی برای گفتگو بی انتها تاثیر گذار است.

  1. پیوستن به گروه حمایت از مهارت های اجتماعی

گروه های حمایتی به افرادی که در موقعیت های اجتماعی احساس خجالت و اضطراب می کنند کمک می کنند تا مهارت های جدید یاد بگیرند و آنها را تمرین کنند. ممکن است در این گروه ها دوستانی پیدا کنید که مشکلات شما را درک کنند.

  1. به روز باشید

اخبار جدید بخوانید و در مورد آنها با افراد صحبت کنید. اما از صحبت کردن درباره موضوعاتی مانند سیاست که بحث برانگیز هستند، جلوگیری کنید.

  1. شناسایی و جایگزین کردن افکار منفی

اگر درباره تعاملات اجتماعی منفی فکر کنید، ممکن است به یک پیشگویی محقق شود. به عنوان مثال اگر شخصی می گوید “من فردی خجالتی و بی دست و پا هستم” پس در رویدادهای اجتماعی در یک گوشه می نشینند و با کسی صحبت نمی کنند. افکار منفی که شما را به سمت پایین می کشد، شناسایی کنید و آنها را با افکار واقع گرایانه مانند “من می توانم گفتگو و ملاقات کنم” جایگزین کنید.

مشاهده بیشتر

دکتر نادر اباذری

فارغ التحصیل روانشناسی بالینی عاشق مطالعه و یادگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا