روانشناسی مشاوره

زندگی با صرع و تشنج

زندگی با تشنج

بسیاری از افراد مبتلا به تشنج می خواهند که این بیماری بدون صرع و با حداقل عوارض جانبی همراه باشد و به همین علت تیم مراقبت های بهداشتی برای یافتن بهترین و کارآمد ترین برنامه درمانی به شما کمک خواهند کرد. در ادامه 10 نکته برای شما ارائه داده ایم تا به شما کمک کند که به خوبی با تشنج زندگی کنید و با آن کنار بیایید.تشنج و صرع

10 نکته برای زندگی با تشنج

  1. بهتر است از یک “دفترچه خاطرات صرع” استفاده کنید. با در دست داشتن یک کلم و کاغذ به جان گوگل بیفتید و با گوشی همراه خود بصورت آنلاین در موارد زیر پیگیری لازم را انجام دهید.

  • تشنج

در صورتی که اتفاق بیفتد چه اقداماتی باید انجام داد و اگر در چرخه قاعدگی هستید و دچار احساسات عجیبی شدید باید چه کنید.

  • تجربه احساسات عجیب

تا جایی که امکان دارد هر چیزی که به شما و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می کند تا به درکی دقیق از مشخصات تشنج برسید، جستجو کنید.

  • عوارض جانبی دارو ها

آیا با گذشت زمان، داروهایی که مصرف می کنید می تواند عوارض جانبی بر روی بدن شما بگذارد؟ آیا تا به حال تغییراتی ناشی از عوارض جانبی دارو ها تجربه کردید؟

  • احساسات شما از نظر روحی و جسمی تغییر می کند.

 

  1. نهایت لذت از قرار هایی که با دوستان دارید

  • بهتر است دفتر خاطرات صرع خود را با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به اشتراک بگذارید.
  • برای بهبودی سریعتر و رسیدن به نتایج مثبت روش های درمانی، با آنها همکاری کنید.
  • درباره عوارض جانبی داروها با پزشکان حتما گفتگو کنید.

 

  1. تشکیل یک تیم مراقبت های بهداشتی

به طور کلی یک تیم مراقبت های بهداشتی شامل پزشکان، پرستاران، داروساز و دیگر افراد مراقب می شود. اگر مشکلاتی در کنترل تشنج خود دارید، شاید تمایل داشته باشید که به پزشک متخصص صرع مراجعه کنید.

  1. دنبال کردن دستورالعمل ها

داروها را طبق دستورالعمل مصرف کرده و بدون اطلاع با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، مصرف آنها را قطع نکنید. پس از تحویل گرفتن داروها در داروخانه، یک بار دیگر نسخه را چک کنید تا داروی اشتباهی به شما داده نشود.

  1. خودداری از مصرف الکل

الکل در روند بهبودی شما تداخل ایجاد می کند. طبق تحقیقات اگر مصرف الکل زیاد باشد، خطر تشنج نیز زیاد می شود و حتی ممکن است منجر به بروز تشنج شود.

  1. یادگیری تکنیک های آرام سازی

استرس یکی از عوامل تحریک کننده تشنج و صرع است. بنابراین با انجام تمریناتی مانند یوگا به سلامت خود بیشتر اهمیت دهید.

  1. خوابیدن زیاد

کم خوابی نیز به عنوان یکی از محرک های بروز تشنج و صرع است، حتی برای افرادی که توانایی کنترل آن را دارند. بنابراین یک برنامه مناسب و منظم برای خواب خود بچینید.

  1. کشیدن سیم ها از پریز برق

برای انجام بازی های رایانه ای یا آنلاین وقت تعیین کنید. در برخی افراد قرار گرفتن در معرض چراغ های چشمک زن برای مدت طولانی می تواند خطر تشنج را زیاد تر کند.

  1. فعال باشید.

با شرکت در فعالیت های ورزشی، انرژی مثبت به خود جذب کنید و عزت نفس خود را بالا ببرید. اما توجه کنید که ورزش در دمای بالا میتواند خطر آفرین باشد. پس آب زیاد بنوشید و از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

  1. در یک گروه حمایتی عضو شوید.

در یک گروه حمایتی عضو شوید تا با دیگر مبتلایان ارتباط برقرار کنید و با روش های بیشتری برای بهبودی و کنار آمدن با صرع آشنا شوید.

مشاهده بیشتر

دکتر مریم حسینی

دانشجوی دکتری روانشناسی عاشق روانشناسی و یادگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا