مهارت ها

محیط کار دشوار و جایگاه شغلی

محیط کار دشوار و جایگاه شغلی

دنیای کار به لطف نوآوری و فن‌آوری‌های پیشرفته در حال تغییر است. درحالی که بی‌ثباتی در بازار کار جهانی تعداد فرصت‌های شغلی موجود را محدود کرده است و محیط کار دشوار شکل گرفته است، اما توسعه فناوری، تلفن همراه و ارتباطات از راه دور افراد را قادر می‌سازد تا به صورت مستقل کار کنند. (محیط کار دشوار و جایگاه شغلی)

اگرچه ممکن است همه ما آرزو داشته باشیم که زمانی را برای خودمان کارکنیم،  اما این چیزی نیست که برای همه مناسب باشد، این قطعاً ایده‌ای نیست که باید به عنوان راهی برای فرار از یک محیط کار دشوار یا چالش‌برانگیز در نظر گرفته شود.

کارآفرینی مجموعه‌ای منحصر به فرد از ویژگی‌ها را می‌طلبد که همه افراد از آن برخوردار نیستند، اگر در محل کار با مشکلی روبرو هستید یا خود را در تلاش برای سازگاری با محیط حرفه ای خود می‌بینید بهتر است که با مسائل روبرو شوید و راهکارهای مقابله‌ای مناسب را ایجاد کنید.

چگونه با یک محیط کار دشوار کنار بیاییم؟

 در اینجا چند روش برای کنار آمدن با یک محیط کار دشوار آورده شده است:

هنگام برخورد با انتقادات حرفه ای از احساساتی شدن خودداری کنید، یکی از موضوعات کلیدی در محل کار عدم درک است، به‌ویژه هنگامی که شما بدانید انگیزه کارمندان امروزه به طور فزاینده‌ای از رضایت شغلی و احترام مدیران آنها است،

با این حساب تلاش برای مقابله با انتقادات می‌تواند فرایندی دشوار باشدکه به راحتی می‌تواند به درگیری منافع شخصی تبدیل شود که برای حرفه شما مضر است.

از طریق تمجید به همكاران خود قدرت دهید، مهم است که با همکاران خود با احترام و روشی رفتار کنید که قابل قبول باشد، کارمندان یک شرکت برای دستیابی به یک مجموعه اهداف مشترک دور هم جمع می‌شوند، این بدان معناست که نیاز فوری به اتحاد، احترام متقابل و احساس همکاری شدید وجود دارد.

با توجه به این نکته، از تعریف و تمجید از همکاران خود در مورد کاری که به خوبی انجام شده است ترس نداشته باشید زیرا این کار یک محیط هماهنگ‌ را ایجاد می‌کند.

باقی موارد

یک گفتگوی فعال داشته باشید اگرچه انتقاد و منفی‌نگری در محیط کار می‌تواند مضر باشد، اما این کمبود ارتباط است که در نهایت شغل شما را دچار مشکل می‌کند، برای مثال اگر با رئیس خود مشکلی دارید و برای تأمین نیازهای او تلاش می‌کنید این وضعیت نمی‌تواند بهبود یابد

مگر اینکه شما یک ارتباط برقرار کنید که بتوانید مشکلات اساسی را برطرف کنید، بنابراین گام مثبتی بردارید و به مدیر خود نزدیک شوید و این موضوع را روشن کنید که شما در اصلاح روش تلاش می‌کنید، این به شما این امکان را می‌دهد که کنترل اوضاع را بر عهده بگیرید و آن را به طور موثر حل کنید.

قبل از انتقال مشکلات خود به مدیریت بالاتر، خوب فکر کنید اگر درگیری مستقیم با سرپرست یا همکار را تجربه می‌کنید، تشدید شکایت خود با مدیریت بالاتر همیشه وسوسه انگیز است و این یک روش موثر برای مقابله با عصبانیت در محل کار نیست در درجه اول به این دلیل که می‌تواند بر اعتبار شما تأثیر منفی بگذارد و در طولانی مدت مانع از پیشرفت شغلی شما شود.

فراتر از وظیفه خود کار انجام دهید، اگر در مورد پیشرفت شغلی خود جدی نیستید وقت آن است که به نقش خود متعهد شوید و ثابت کنید که مایلید فراتر از وظایف تعیین‌شده خود باشید،

این نه تنها ارزش شما را برای یک کارفرما نشان می‌دهد، بلکه به همکاران شما نیز کمک می‌کند تا شما را کاملاً متفاوت و مثبت‌تر ببینند.

در شایعات محل کار شرکت نکنید بسیاری از موضوعات ایجاد شده در محل کار ناشی از شایعات یا شکایت‌های شخصی است که ممکن است درجایگاه شغلی شما تاثیر منفی گذارد و محیط کار دشوار را برای شما ایجاد کند.

اگر به این مسائل اهمیت دهید می‌توانید محیط کار خود را از یک محیط کار دشوار به یک محیط امن  همراه با آرامش تبدیل کنید.

مشاهده بیشتر

دکتر مریم حسینی

دانشجوی دکتری روانشناسی عاشق روانشناسی و یادگیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا