روانشناسی اجتماعی

مدیریت تغییر

مدیریت تغییر چیست؟

زمینه ای که در آن راهنمای نحوه آماده سازی، تجهیز و حمایت از افراد برای پذیرش تغییری موفق ارائه می شود تا افراد به نتایج موفقیت آمیز و سازمانی دست پیدا کنند، مدیریت تغییر می گویند.

چه مطالب قرار است با هم بخوانیم؟

  • تعریف مدیریت تغییر
  • سطح های مدیریت تغییر و کاربرد آن در جامعه امروزی

تغییرات منحصر به فردند و تحقیقات نشان می دهد که میتوان برای تاثیر گذاری افراد در انتقال فردی این تغییرات اقداماتی انجام داد. مدیریت و کنترل تغییر می تواند نگرشی ساختاری برای حمایت از افراد سازمان شما برای انتقال از مکان فعلی خود به کشورهای دیگر فراهم کند.

سه تا از مهمترین سطح های مدیریت تغییر

  1. مدیریت تغییر فردی

مدیریت تغییر فردی نیاز به درک نحوه تجربه تغییرات توسط افراد و تغییرات رضایت بخش دارد. همچنین این سطح نیاز دارد تا افراد بدانند چه عواملی در انتقال موفقیت آمیز تغییرات نقش دارد. به زبانی ساده تر مردم باید چه پیام هایی در چه زمان مناسبی و از چه کسانی بشنوند !

در سطح مدیریت کردن تغییر فردی با ترکیب رشته های روانشناسی و علوم اعصاب می توان اقداماتی برای تغییرات فردی انجام داد.

  1. مدیریت تغییر سازمانی/ ابتکاری

با وجود اینکه تغییرات در سطح فردی اتفاق م یافتد، اما غالبا برای تغییر یک سازمان یا یک گروه، امکان تغییر فردی وجود ندارد. مدیریت تغییر سازمانی می تواند مراحل و اقداماتی که صدها یا هزاران نفر را تحت تاثیر خود دارد، در اختیار ما قرار دهد. این نوع سطح تغییر در ابتدا گروه ها و افرادی را که نیاز به تغییر دارند و راه های تغییر را شناسایی می کند، سپس مدیریت یک برنامه سفارشی برای اطمینان از دریافت آگاهی، رهبری، مربیگری . آموزش کارکنان تحت تاثیر تغییری موفقیت آمیز ارائه میدهد. کانون اصلی فعالیت ها در مدیریت کردن تغییر سازمانی باید تحت هدایت انتقال های فردی موفق باشد.

مدیریت پروژه می تواند راه حل بکاربرده شده در طراحی، توسعه و ارائه را تضمین کند و این در حالی است که کنترل تغییر سازمانی راه حل پروژه را مورد استقبال، تصویب و استفاده قرار می دهد.

  1. قابلیت مدیریت تغییر سازمانی

مدیریت تغییر سازمانی می تواند همواره یک تمایز رقابتی و توانایی سازگاری و همگام شدن با جهان در حال تغییر فراهم کند. قابلیت و صلاحیت این نوع مدیریت در تاثیرش بر نقش ها، ساختارها، فرآیندها، پروژه ها و صلاحیت های رهبری سازمان مشخص می شود. به طور کلی ابتکارات زیادی در این نوع مدیریت بکاربرده می شود. رهبران قادرند که اعضای تیم خود را از طریق تغییر هدایت کنند و کارمندان کاملا با خواسته های خود آشنایی دارند.

نتیجه کلی که می توان از مدیریت و کنترل تغییر سازمانی بدست آورد این است که افراد از این تغییرات سریعتر و موثرتر استقبال می کنند. سازمان ها قادرند به تغییرات بازاری سریع پاسخ دهند و با استفاده از تکنولوژی و استراتژیک های مختلف و جدید به نتیجه ای بهتر دست پیدا کنند.

خب تا اینجا مطالبی درباره مدیریت تغییر خواندیم و خلاصه ای که می توان از این مقاله برای شما ذکر کرد این است که مدیریت کردن تغییرات می تواند افراد و سازمان ها را در برابر تغییرات مختلف انعطاف پذیر می کند.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: اخطار: مطالب این سایت محافظت شده است !!