روانشناسی مشاوره

نکاتی برای تقویت سلامت روان

نکاتی برای تقویت سلامت روان

  1. برای تقویت سلامت روان روزانه تعدادی از موفقیت‌های خود را بنویسید.
  2. روز خود را با یک فنجان قهوه یا نسکافه شروع کنید. مصرف کافئین با کاهش نرخ افسردگی ارتباط دارد. اگر کافئین برای شما مضر است و نمی‌توانید قهوه یا نسکافه بنوشید، نوشیدنی مفید دیگری مانند چای سبز را امتحان کنید.
  3. یک راه‌حل را تنظیم کنید. می‌تواند گردش با دوستان یا سفر به مناطق گرمسیری باشد. برنامه‌ریزی برای تعطیلات و داشتن آرزویی می‌تواند خوشبختی کلی شما را تا چند هفته تقویت کند.
  4. روی نقاط قوت خود را کار کنید. برای تقویت اعتماد به نفس کاری را انجام دهید که در انجام آن مهارت دارید و بعد به یک کار سخت‌تر بپردازید.
  5. برای داشتن یک خواب خوب محیطی مناسب و معتدل را انتخاب کنید. دمای مناسب برای خواب بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت است، خواب خوب سبب تقویت سلامت روان می‌شود.
  6. مارتین لوتر کینگ جونیور می‌گوید:”لازم نیست کل راه‌پله را ببینید، فقط اولین قدم را بردارید.”در زندگی خود به چیزی فکر کنید که می‌خواهید آن را بهبود ببخشید و دریابید که برای قدم برداشتن در مسیر درست چه کاری می‌توانید انجام دهید.
  7. شعر بنویسید، یک طرح را نقاشی کنید یا امتحان کنید. بیان خلاق و بهزیستی با هم پیوند دارند.
  8. برای تقویت سلامت روان در زندگی خود به دیگران محبت بورزید. روابط نزدیک و با کیفیت کلیدی برای یک زندگی شاد و سالم است.

۹.هر چند روز یکبار چند قطعه شکلات تلخ بخورید و قدرت مغزی خود را افزایش دهید. تصور می‌شود که فلاوانوئیدها، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات برای بهبود هوشیاری و مهارت‌های ذهنی با هم کار می ‌کنند.

  1. مایا آنجلو می‌گوید:”هیچ درد و رنجی بزرگتر از داشتن یک داستان ناگفته در درون شما نیست.” – اگر تجربه شخصی با بیماری روانی یا بهبودی داریدآن را در توییتر، اینستاگرام به اشتراک بگذارید و آنچه دیگران در اینجا می‌گویند را بررسی کنید.
  2. بعضی اوقات، برای لذت بیشتر و تقویت سلامت روان نیازی به افزودن فعالیت‌های جدید نداریم. خوش‌بینی به معنای نادیده‌گرفتن جنبه‌های زشت زندگی نیست، این فقط به معنای تمرکز بر نکات مثبت تا حد ممکن است.
  3. اگر احساس اضطراب می‌کنید؟ حدود ۲۰ دقیقه رنگ‌آمیزی کنید تا ذهن شما پاک شود. طرحی هندسی و کمی پیچیده را برای نقاشی خود انتخاب کنید.

تاثیر خنده و شادی بر تقویت سلامت روان

  1. برای خندیدن وقت بگذارید. با یک دوست شوخ طبع همراه باشید، یک کمدی تماشا کنید یا فیلم‌های زیبا را ببینید، خنده به کاهش اضطراب کمک می‌کند.
  2. از شبکه‌های اجتماعی خارج شوید. تلفن هوشمند خود را به مدت یک روز در خانه بگذارید و از ایمیل‌های مداوم، هشدارها و سایر وقفه‌ها جدا شوید. وقت خود را به انجام سرگرمی با دوست مورد علاقه خود اختصاص دهید.
  3. در حالی که کارهای خانه خود را انجام می‌دهید برقصید. نه تنها کارهایتان راحت‌تر تمام می‌شود، بلکه رقصیدن میزان کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می‌دهد و اندورفین را افزایش می‌دهد.
  4. خمیازه بکشید. مطالعات نشان می‌دهد که خمیازه باعث خنک شدن مغز و بهبود هوشیاری و کارایی ذهنی می‌شود.
  5. برای تقویت سلامت روان هفته‌ای یک بار در وان حمام آرام باشید. موادی را برای تسکین دردها و کمک به افزایش سطح منیزیم که می‌تواند در اثر استرس تخلیه شود را اضافه کنید.

۱۸- آیا چیزی شما را آزار داده است؟ بگذارید همه چیز روی کاغذ تمام شود. نوشتن درباره تجارب ناراحت‌کننده می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

  1. مدتی را با یک دوست که حیوان خانگی دارد سپری کنید. وقت با حیوانات هورمون استرس یا همان کورتیزول را کاهش می‌دهد، اکسی توسین را تقویت می‌کند و این کار احساس خوشبختی را تحریک می‌کند.
  2. هنری دیوید تورو می‌گوید:”آنچه در مقابل ما قرار دارد و آنچه در پشت ما نهفته است در مقایسه با آنچه در درون ما قرار دارد، مسائل کوچکی است. وقتی آنچه را که در درون است را به زبان آورید، معجزه می‌شود. ” با ماندن “در زمان حال” ذهن‌آگاهی را تمرین کنید این نکات را امتحان کنید.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: اخطار: مطالب این سایت محافظت شده است !!