ختلال اضطراب عمومی و کنار آمدن با آن

اختلال اضطراب عمومی و کنار آمدن با آن

اختلال اضطراب عمومی یک از انواع اختلالات روانی است که با اضطراب مداوم و علائم جسمی همراه است. با وجود اینکه این نوع اختلال در هر متفاوت است، اما علائم آن تقریبا در همه افراد یکسان است. در این مقاله سعی کردیم بهترین استراتژی های مقابله با اضطراب عمومی را گرد هم آوریم و با شما خوانندگان عزیز در میان بگذاریم. اضطراب عمومی

راهکار ها و استراتژی های مقابله با اختلال اضطراب عمومی

  1. مشارکت داشته باشید.

طبیعی ترین رفتاری که افراد در هنگام اضطراب از خود نشان میدهند، دور شدن از دیگران است. اما این قطع ارتباط منجر به دوری از خانواده، دوستان و جامعه می شود.

  1. با یک شخص صحبت کن.

اضطرای این باور را به ما تزریق می کند که ما در تجربه های خود تنها هستیم و هیچکس نمی تواند با ما ارتباط برقرار کند. اما این باوری غلط است !

بهتر است با یک فرد قابل اعتماد صحبت کنید و تجربیاتی که روزانه با آنها سروکار دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید و هیچ زمانی از گفتگو هراسی نداشته باشید.

  1. یک گروه حمایتی پیدا کنید.

در مواقعی که با اضطراب روبرو می شوید، بهتر است یک گروه حمایتی پیدا کنید. منابع حمایتی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در دسترس است. در این گروه ها افراد نکات و پیشنهاداتی برای راهکارهای مفید ارائه می دهند که می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

  1. بخندید.

هدف اضطراب، از بین بردن لذت و سرگرمی ماست. پس بیایید آن را از رسیدن به هدفش بازداریم.

اشتیاق داشته باشید و اوقات زیادی صرف خنده و تفریح کنید.

  1. از استراتژی های مقابله عاطفی استفاده کنید.

از این راهکار برای کنار آمدن با افکار مزاحم، سر زده، نگران کننده، ترسناک و دلهره آور استفاده کنید.

  1. ذهنی آگاه داشته باشید.

برای داشتن ذهنی آگاه، شیوه های مختلفی وجود دارد. برخی از این شیوه ها عبارتند از ذهن آگاهی، دعا و تنفس عمیق !

در واقع این روش می تواند اضطراب فکری و احساسی شما را کاهش دهد.

  1. موانع خود را بشناسید.

در حین تمرین باید سرعت خود را کم کنید و هوشیاری خود را زیاد کنید تا در هنگام رسیدن به موقعیت های استرس زا بتوانید آنها را شناسایی کنید. این می تواند در جهت کنترل استرس در آن شرایط سخت کمک کند.

  1. پذیرش را تمرین کنید.

باید همواره به یاد داشته باشید که اضطراب به دلیل ناقص بودن شما از هر لحاظی نیست. اضطراب میتواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند ژنتیک، زیست عصبی، سابقه خانوادگی و تجارب زندگی قرار گیرد. در واقع دلیل مشخص و دقیقی برای بروز اختلال اضطراب عمومی وجود ندارد و بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند.

یادگیری پذیرش این اختلال به عنوان یک فرصت و مراقبت از خود به روش های سالم می تواند مفید باشد. هر چند این تئوری ممکن است از نظر بعضی افراد غیر ممکن نیز باشد.

  1. نگرشی مثبت داشته باشید.

دیگر نیازی نیست امید خود را برای داشتن زندگی بهتر از دست دهید. بسیاری از افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی را با داشتن زندگی مثبت و شاد به چالش می کشند.