راهکارهایی برای بهبود و تقویت بهداشت روان زنان بالای 40 سال

راهکارهایی برای بهبود و تقویت بهداشت روان زنان بالای 40 سال

نقطه عطف زندگی هر فردی زمانی است که باعث می‌شود زندگی خود را دوباره ارزیابی کند. در حدود 40 سالگی معمول است که زنان احساس نارضایتی می‌کنند به همین علت بهداشت روان زنان بالای 40 سال اهمیت ویژه‌ای دارد.

شاید اهداف زندگی محقق نشده باشد یا احساس می‌کنید در یک جنجال گیر کرده‌اید. احساساتی از این دست می‌تواند برای سلامت روان شما مضر باشد. خوشبختانه، بهبود سلامت روان شما آسان‌تر از آن است که فکر می‌کنید. فقط ممکن است ذائقه جدیدی برای زندگی پیدا کنید که سالهاست آن را احساس نکرده‌اید.

مراقب خودتان باشید، احساس شما از نظر جسمی تأثیر مستقیمی بر سلامت روان شما دارد. به آخرین باری که سرما خورده‌اید یا فقط احساس سرما داشته‌اید فکر کنید. همراه با بیماری جسمی، نگاه ذهنی شما نیز یک سراشیبی را طی می‌کند.

وقتی از نظر جسمی احساس خوبی ندارید، تصور تلخ و بدی دارید.کارهای کوچک دشوار به نظر می‌رسند و کارهای بزرگ احساسی به یاد ماندنی می‌شوند. با مراقبت از بدن خود سلامت روان خود را بهبود ببخشید.

وعده‌های غذایی سالم و مغذی بخورید که روی پروتئین بدون چربی، غلات کامل و میوه‌ها و سبزیجات تازه تمرکز دارند.

با ظروف جدید غذا درست کردن را آزمایش کنید و در کلاس آشپزی شرکت کنید زیرا نحوه برنامه‌ریزی و تهیه وعده‌های غذایی را که به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند آموزش می‌دهد. برای شروع یک برنامه ورزشی تصمیم بگیرید.

می‌توانید پیاده‌روی یا آهسته دویدن، شنا کردن، دوچرخه سواری را انجام دهید  ویا به باشگاه ورزشی بروید.

علاوه بر خوب غذا خوردن و ورزش منظم، اطمینان حاصل کنید که هر شب به اندازه کافی و با کیفیت می‎خوابید. هشت ساعت یک قانون عالی است. داشتن سطح مطلوب خواب به شما کمک می‌کند تا بیدار و سرحال باشید زیرا این مورد بهداشت روان زنان بالای 40 سال را تقویت می‌کند.

متصل شوید و روابط اجتماعی خودرا تقویت کنید، فناوری دسترسی به خانواده و دوستان را آسان‌تر کرده است. با این حال جایگزین مناسبی برای تماس انسانی یک به یک نیست. برای ملاقات و یا برای ناهار از خانه خارج شوید، به خرید بروید و یا از پیاده‌روی لذت ببرید.

روابط اجتماعی و تاثیر آن بر بهداشت روان زنان بالای 40 سال

ارتباط متقابل انسان یکی از مهمترین مواردی است که برای بهداشت روان زنان بالای 40 سال بسیار مهم و حیاتی است. برآورده ساختن این نیاز با همراهی نزدیک همیشه بر نگرش ذهنی تأثیر مثبت دارد.

می‌توانید از راه‌های دیگر نیز متصل شوید، خواه داوطلب یک موسسه خیریه شوید ،کلاس بروید یا به یک باشگاه بپیوندید.

ارتباطاتی از این قبیل باعث می‌شود زنان بتوانند زمانی که که فرزندانشان بزرگ می‌شوند و خانه را ترک می‌کنند  جایی برای رفتن و چیزی را برای انتظار داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی غالباً از بانوانی پشتیبانی می‌کنند که برای داشتن نگاه مثبت به زندگی نیاز دارند و این خود تاثیر بسزایی در بهبود بهداشت روان زنان بالای 40 سال دارد.

لازمه بهبود بهداشت روان زنان بالای 40 سال آرامش است پس به همین منظور با استرس مقابله کنید، در حالی که استرس بخشی از زندگی هر زن است، هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید باید وجود شما را تسخیر کند.

اگر بیش از 40 سال دارید و دهه‌ها است که با اضافه بار استرس دست و پنجه نرم می‌کنید زمان آن رسیده است که تغییری ایجاد کنید

مدیتیشن کنید، یوگا تمرین کنید و یاد بگیرید که به تعهدات جدید نه بگویید. مهمتر از همه  عزم خود را برای قدردانی از اینجا و اکنون تعیین کنید. آن را به عنوان یک هدیه بهداشت روان که روزانه به خودهدیه می‌دهید تصور کنید، این مسائل بهداشت روان زنان بالای 40 سال را بهبود می‌بخشد.